Božja beseda za danes

ŽUPNIJA

Tel.: 04 270 11 10

Mail:zupnija@kranjsmartin.si

Kliknite za: Več informacij!

KARITAS

Tel.:(+386) 031 614 484

Mail: karitas@kranjsmartin.si

Kliknite za: Več informacij!

Povezave

Leto: XXXVIII Štev. 3 Datum: 14.2.2021

PASTIRSKO PISMO ZA POST 2021

povzetek I. dela

Drage sestre in dragi bratje!

Božja beseda nam je še posebej blizu v teh mesecih, ko se v razmerah epidemije bojujemo za svoje zdravje, ter zdravje ali celo življenje svojih najbližjih. Jezus se zavzema za bolnike in jih ozdravlja. Vendar nad telesno ozdravljenje postavlja oznanjevanje odrešenja. Telesno zdravje je sicer velika dobrina, a je le znamenje neke druge, še večje dobrine, ki jo prinaša samo Jezus Kristus. To je duhovno zdravje, ki zagotavlja večno življenje v Božji ljubezni. Bog nas ni ustvaril zato, da bi čim bolj zdravo in čim dlje živeli na tem svetu, ampak da bi bili njemu podobni in deležni njegove ljubezni. Tudi Cerkev je ustanovil za to in samo za to, da lahko po njej nadaljuje med nami svoje poslanstvo.

Med epidemijo je prizadeto naše versko življenje v cerkvenem občestvu. Občestveno obhajanje svete maše in drugih zakramentov smo v naših cerkvah začasno prekinili, da ne bi ogrožali svojega in tujega zdravja. Upali smo, da to ne bo trajalo dolgo, a nas je epidemija prikrajšala celo za slovesno obhajanje velikonočnih in nato še božičnih praznikov. Seveda nam nič ne more preprečiti obhajanja verskih resnic Jezusovega rojstva, ter njegove smrti in vstajenja z molitvijo in premišljevanjem Božje besede, tako v ožjem krogu kot v duhu skupaj z vsem cerkvenim občestvom. Kajti sodobna tehnična sredstva nam omogočajo medsebojno povezanost, kakršna še pred desetletjem ni bila mogoča. To smo tudi s pridom uporabljali. A nobena oddaja po TV ali spletu ne more enakovredno nadomestiti nedeljskega obhajanja svete evharistije v krogu župnijskega občestva, kakor ne more noben telefonski pogovor enakovredno nadomestiti ljubečega objema ali osebnega prijateljskega druženja. V tem času prisilne odsotnosti od rednega nedeljskega skupnega obhajanja svete evharistije smo lahko še bolj začutili, da biti pri sveti maši ni zgolj opazovanje tega, kar se dogaja pri oltarju. Ko smo pri maši, se v živo udeležujemo skrivnosti Jezusove zadnje večerje, ki doseže svoj vrhunec s svetim obhajilom. Sedaj bomo lahko še bolj razumeli krščanske mučence, ki so se rajši izpostavljali smrtni nevarnosti, kakor da bi se odpovedali obhajanju svete evharistije. Vedeli so, da brez nje ne bodo mogli dolgo obstati kot kristjani.

Zato smo se v času sedanje epidemije škofje s težkim srcem odločili, da začasno omejimo skupno obhajanje svete maše in drugih zakramentov. To smo storili v upanju, da ga bomo lahko vsaj delno nadomestili z raznimi obhajanji svete maše na daljavo, kar se je tudi zgodilo. Hvaležni smo vsem, ki so nam to omogočili. Vsi pa čutimo, da to ni to. Sveta maša ni predstava, kakršne lahko spremljamo na TV zaslonu. Svete maše ne opazujemo od daleč, ob kuhanju kosila ali zleknjeni na kavču, ampak se je osebno udeležujemo, ko smo dejansko navzoči v občestvu z drugimi brati in sestrami in mašnikom, ki osebno predstavlja samega Jezusa Kristusa in v njegovem imenu za nas, med nami in z nami obnavlja Jezusovo življenjsko daritev. Edino to je pravo obhajanje svete maše. Druge oblike, kot so svete maše po radiu ali TV, so samo zasilni nadomestki, ki nam v času bolezni ali drugih nezmožnosti lajšajo odsotnost od svete maše »v živo«, niso pa njena enakovredna zamenjava. Vse to smo lahko v času epidemije še bolj začutili. Prepričani smo, da komaj čakate, da bomo lahko evharistijo in druge zakramente obhajali tako, kakor si je to zamislil Jezus Kristus, ko nam je naročil: »To delajte v moj spomin«, in kakor so to razumeli kristjani vseh časov.

Če drži slovenski pregovor, da znamo zdravje prav ceniti šele takrat, ko ga izgubimo, je tudi ta izkušnja, ko nam ni mogoče skupno obhajati bogoslužja v župnijski cerkvi, takšna šola. Sedaj se bomo še bolj zavedali, kako veliko milost in dobroto nam je izkazal Jezus na veliki četrtek, ko je postavil zakrament svete evharistije. Če smo v preteklosti na to pozabljali ali celo nedeljsko sveto mašo omalovažujoče opuščali, naj bo odslej drugače.

Čas epidemije nam je prinesel še druge preizkušnje. Mnogi ste težko oboleli, nekateri pa ste celo izgubili svoje najdražje. Težke posledice so nastale na gospodarskem področju. Hvaležni smo, da lahko računamo na pomoč države, a vsega od nje ni mogoče pričakovati. So rane, ki jih ona ne zna celiti. To zmore samo Bog, ko se z vero in zaupanjem obrnemo k njemu.

V časih omejitev smo izkusili, kako smo krhki, kako hitro se nam lahko podrejo najlepši gradovi, ki smo jih gradili na pesku posvetnih uspehov in zaupanja vase. Jezus pa pravi, da je hišo treba graditi na skali, ki vzdrži vse viharje. Ta skala je On sam s svojo besedo in svojim Duhom. Gospodarstveniki in politiki že načrtujejo obnovo našega družbenega življenja in poslovanja. Mi pa se bomo posebno v postnem času, ki je pred nami, podali na pot obnovljene vere v Jezusa Kristusa in zvestobe njegovemu nauku v okrilju Cerkve. Tako bomo utrdili hišo svojega življenja na trdni skali.

vaši škofje

1. postna nedelja 8.00 ++iz družine LANGERHOLC

10.00+Zofija KERT, 30. dan; ++BOHINČEVI

Pon. 22.2. Šmartin 7.30 +Ivanka BENEDIK

18.00+Mira ŠTULAR (Župnijska karitas)

Tor. 23.2. Šmartin 7.30 Po namenu

+Cilka DRAKSLER, obl., ter Marica in Vinko

NED. 28.2. Šmartin 6.30 V čast sv. Jožefu

2. postna nedelja 8.00 +Ana in Branko HADALIN

10.00+Marija KRIŽAJ; +Domen PERNE (Maja)

Pon. 1.3. Šmartin 7.30 Po namenu

18.00+Albina ŠIMNOVEC

Pet. 5.3. Šmartin 7.30 V zahvalo

18.00Za srečno in zdravo nosečnost

Sob. 6.3. Šmartin 7.30 +Martina BENEDIK (Zagorčevi)

18.00+Branko BUDNA, 30. dan

NED. 7.3. Šmartin 6.30 Po namenu

3. postna nedelja 8.00 +Stanka OVIN;+Frančiška in Janez KOZJEK,obl.

10.00+Tomaž, Francka in Justina JUVAN, obl.

++starši KOBAL

S P O R O Č I L A !

-V POSTNEM ČASU bomo molili križev pot ob petkih po maši in ob nedeljah ob 15. uri. Molitev bo v cerkvi in vsakokrat sta vabljena po dva, ki bosta vodila molitev – ob petkih fantje in dekleta, ob nedeljah pa odrasli. Prosim vas, če se sami javite in me pokličete po telefonu, kdaj želi kdo moliti. Križa po cerkvi ne bomo nosili. Če se bodo navodila v tem času kaj sprostila, bomo to upoštevali.

-SLOVENSKA KARITAS nam za postni čas pošilja naslednje spodbude:

• 40 dni brez alkohola (zadaj lahko vzamete zgibanko)
  • Dobrodelna akcija za pomoč JV Evropi (položnice so zadaj v cerkvi)
  • Gradivo za oblikovanje bogoslužja ob petkih v postu
  • Postni koledar za otroke – dobite ga zadaj v cerkvi

-STARŠI, ki želite krst vašega otroka, se naročite po telefonu, da se dogovorimo o pripravi in datumu krsta.

-NABIRKA za ogrevanje cerkve bo v nedeljo, 21. februarja. Hvala vam!

-VPISOVANJE OTROK v Baragov vrtec bo potekalo v marcu. Izpolnjeno prijavnico, ki jo dobite na spletni strani vrtca, prinesite v župnišče.

-UKREPI glede mask, higiene, medsebojne razdalje in števila ljudi v cerkvi še vedno veljajo. V naši cerkvi je lahko naenkrat prisotnih nekaj nad 20 ljudi, oz. družin. To nam kar lepo uspeva, le ob nedeljah pri 8. in 10. maši je precej »na tesno« in vas prosim, če lahko nekateri pridete k jutranji maši ob 6.30, ali pa zvečer, ko je še dovolj prostora. Še vedno je možno prejeti sv. obhajilo tudi izven maše in sicer ob nedeljah ob 9. in 11. uri. Rad bi rekel, da sem ponosen na vse tiste, da ste kljub omejitvam prihajali v cerkev k sv. obhajilu, k spovedi in odkar je možno, tudi k sv. maši. Hvala vam za vašo zvestobo!!! Upam, da se bodo omejitve začele sproščati, da boste lahko prišli še drugi.

Za obisk ŽUPNIJSKE PISARNE se je potrebno predhodno najaviti po telefonu.

Izdal: ŽU KR-Šmartin; Odg.: Bojan Likar, župnik; tel. 270-11-10 (041/545-258)

Copyright © 2014 Župnija Kranj-Šmartin. Vse pravice pridržane. Izdelava spletne strani: Art Konjedic